Czy organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego może w uchwale dotacyjnej zobowiązać placówki oświatowe do składania bieżących rozliczeń wykorzystanej dotacji?
PYTANIE
Przepis art. 38 ust. 1 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych przyznaje organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego (radzie gminy) kompetencję do określenia w drodze uchwały: 1) trybu udzielania i rozliczania dotacji, o których mowa w art. 15-21, art. 25, art. 26, art. 28-31a i art. 32; 2) trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania; 3) zakresu danych, które powinny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji i w rozliczeniu jej wykorzystania, terminu przekazania informacji o liczbie odpowiednio dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, uczniów, wychowanków, uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych lub słuchaczy kwalifikacyjnych kursów zawodowych, o których mowa w art. 34 ust. 2, oraz terminu i sposobu rozliczenia wykorzystania dotacji. Przepisy ustawy nie określają zasad rozliczania dotacji, o których mowa w art. 38 ust. 1.
Czy w związku z tym w zakresie rozliczenia dotacji organ stanowiący może w uchwale zobowiązać organ dotowany do składania bieżących rozliczeń wykorzystanej dotacji, np. co kwartał w formie tabelarycznego zestawienia dokumentów (wykazu dokumentów) wraz z załącznikami tj. fakturami, wyciągami bankowymi? Czy zobowiązanie organu dotowanego do złożenia jedynie tabelarycznych zestawień dokumentów (wykazu dokumentów) do rocznego rozliczenia dotacji to nie zbyt mało do weryfikacji rozliczenia takiej dotacji, szczególnie gdy zdarzają się nieprawidłowości?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX