Czy organ prowadzący powinien wystąpić o opinię do komendanta Państwowej Straży Pożarnej dla każdej funkcjonującej placówki?
PYTANIE
Na terenie gminy funkcjonują szkoły z oddziałami przedszkolnymi tzw. zerówki i oddziałami z dziećmi młodszymi 3,4 i 5 latki oraz jedno przedszkole samorządowe. Prawo oświatowe w art. 126. stanowi następująco:Wymagania ochrony przeciwpożarowej wobec lokalu zajmowanego przez oddział przedszkolny 1. Lokal, w którym jest prowadzony oddział przedszkolny w publicznej albo niepublicznej szkole podstawowej, znajdujący się w użytkowanym budynku istniejącym lub jego części, powinien spełniać wymagania ochrony przeciwpożarowej zapewniające bezpieczne warunki realizacji przez ten oddział przedszkolny zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz pobytu dzieci i innych osób przebywających na terenie oddziału przedszkolnego, określone w przepisach wydanych na podstawie ust. 4. 2.Organ prowadzący szkołę podstawową, w której zorganizowano oddział przedszkolny, znajdujący się w lokalu, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany uzyskać pozytywną opinię właściwego komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej potwierdzającą spełnianie wymagań, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie ust. 4.
Czy w związku z powyższym oraz terminem na dostosowanie wydłużonym do 31 sierpnia 2024 r. organ prowadzący powinien wystąpić o opinię do Komendanta Straży Pożarnej dla każdej funkcjonującej placówki?
Straż pożarna raz w roku wykonuje przeglądy w tych placówkach i nigdy nie wydała zaleceń.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX