Czy organ prowadzący powinien poinformować j.s.t. o zaprzestaniu działalności i złożyć wniosek do starosty w sprawie wykreślenia szkoły z ewidencji w związku z zaprzestaniem działalności?
PYTANIE
W ewidencji szkół niepublicznych prowadzonych przez j.s.t. wpisana jest szkoła policealna (szkoła posiadająca uprawnienia szkoły publicznej), która z dniem 1 września 2019 r. w związku z małą liczbą chętnych do szkoły nie rozpocznie kształcenia. W szkole zakończyli kształcenie wszyscy słuchacze uczący się na wyższych semestrach. 1. Czy mając na uwadze powyższe należy wykreślić szkołę powołując się na art. 161 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo oświatowe (wykreślenie z urzędu)? 2. Czy organ prowadzący powinien poinformować j.s.t. o zaprzestaniu działalności i złożyć wniosek do starosty w sprawie wykreślenia szkoły z ewidencji w związku z zaprzestaniem działalności? 2.1. Jaki należy wskazać termin zaprzestania działalności? 2.2. Czy organ prowadzący na wniosku powinien podać przyczynę wykreślenia?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX