Czy organ powinien wydać 3 zaświadczenia o pomocy minimis, jeżeli podatnik wraz z jednym wnioskiem dostarczył 3 dokumenty potwierdzające poniesione wydatki?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Liżewski Sławomir
Odpowiedzi udzielono: 6 października 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Mam pytanie prowadzący zakład pracy chronionej w celu uzyskania zaświadczenia o pomocy de minimis wydawanego przez Wójta Gminy przedstawił dokumenty potwierdzające dokonanie wydatków wraz z jednym wnioskiem o wydanie zaświadczenia de minimis złożonym w Urzędzie Gminy w dniu 23.09.2021 r. Podatnik w raz wnioskiem i niezbędną dokumentacją przedstawił dokumenty potwierdzające poniesienie wydatków w różnych okresach jeden przelew z dnia 09.09.2021 co potwierdza dowód przelewu, drugi z 16.09.2021 a trzeci z dnia 02.08.2021 r. też potwierdzone dokumentem przelewu.

Czy powinniśmy wydać 3 zaświadczenia o pomocy de minimis i czy należy odmówić wydania zaświadczenia o pomocy de minimis dla wydatku poniesionego w dniu 02.08.2021 r. ze względu na nie dotrzymanie terminu 30 dni, gdyż podatnik powinien przedstawić informację o dokonaniu wydatku ze środków zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych w ciągu 30 dni od dnia jego dokonania organowi podatkowemu. Proszę wskazać czy moja interpretacja nie jest błędna. Jeśli tak to jak powinna wyglądać procedura odmowy wydania zaświadczenia o pomocy de minimis i czy jeśli podatnik złożył jeden wniosek to czy na pozostałe wydatki należy wystawić także odmowę wydania zaświadczenia. Zwolnienie na zasadach art. 7 ust. 2 pkt 4 u.p.o.l.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX