Czy organ powinien odmówić sprostowania aktu własności ziemi?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Karciarz Mateusz
Odpowiedzi udzielono: 4 stycznia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Wnioskodawca wystąpił do burmistrza o sprostowanie wydanego w 1974 r. aktu własności ziemi. Zdaniem wnioskodawcy w akcie tym błędnie zostało wpisane imię. Organ wezwał do uzupełnienia wniosku poprzez dostarczenie oryginału lub poświadczonej za zgodność kopii aktu własności ziemi oraz dostarczenie aktu urodzenia (1907 r.) osoby, której imię miało by zostać sprostowane. W odpowiedzi na wezwanie wnioskodawca ponownie zażądał wydania stosownego dokumentu i wskazał, że żądane przez organ dokumenty, urząd może sam zamówić z Archiwum Państwowego.

Czy organ może pozostawić wniosek bez rozpatrzenia (zgodnie z pouczeniem w wezwaniu), czy też powinien wystąpić do Archiwum Państwowego o przesłanie stosownych dokumentów?

Organ nie jest w posiadaniu ani aktu własności ziemi, który ma zostać sprostowany ani aktu urodzenia na podstawie, którego akt własności ziemi miałby zostać sprostowany.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX