Czy organ, który dokonał wpisu do ewidencji powinien już w styczniu otrzymać statut dostosowany do nowych przepisów, czy w listopadzie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 29 czerwca 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zgodnie z art. 104 ust. 4 ustawy z 22.11.2018 r. o zmianie ustawy - Prawo oświatowe, ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw szkoła niepubliczna o uprawnieniach szkoły publicznej staje się szkołą niepubliczną. Jak stanowi art. 4 ust. 5 cyt. ustawy szkoła ta dostosowuje swoją działalność, w tym szczególności statut szkoły, do przepisów ustawy Prawo oświatowe, w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą do dnia 30.11.2019 r. Natomiast zgodnie z art. 159 ust. 1 pkt 2 ustawy z 14.12.2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 60 ze zm.) Osoba prawna niebędąca jednostką samorządu terytorialnego lub osoba fizyczna prowadząca odpowiednio dotychczasowe niepubliczne trzyletnie liceum ogólnokształcące lub dotychczasowe niepubliczne czteroletnie technikum, w terminie do 31.01.2019 r., przedłoży organowi jednostki samorządu terytorialnego, który dokonał wpisu do ewidencji szkół niepublicznych, o której mowa odpowiednio w art. 82 ustawy zmienianej w art. 15, w brzmieniu dotychczasowym, albo w art. 168 ustawy - Prawo oświatowe: [...] 2) statut odpowiednio niepublicznego czteroletniego liceum ogólnokształcącego albo niepublicznego pięcioletniego technikum, dostosowany do przepisów ustawy - Prawo oświatowe; Czy organ, który dokonał wpisu do ewidencji powinien już w styczniu otrzymać statut dostosowany do nowych przepisów, czy w listopadzie? Czy ze statutu należy usunąć zapisy o tym, że szkoła jest szkołą niepubliczną o uprawnieniach szkoły publicznej?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX