Czy OPS ma obowiązek przekazania notatki, a gmina ma prawo do wglądu do dokumentacji OPS ze względu na fakt, że prowadzenie pracy socjalnej należy do zadań własnych gminy?
PYTANIE
Do OPS wpłynęło zgłoszenie z urzędu gminy o trudnej sytuacji rodziny, która nie jest objęta pomocą społeczną.
Pracownik socjalny dokonał wejścia w środowisko, z wizyty sporządził notatkę, w której szczegółowo opisał sytuację zastaną w miejscu zamieszkania. Urząd domaga się przesłania kserokopii sporządzonej notatki. Nie wskazał jednak ani podstawy prawnej, ani celu, w jakim owa notatka ma być wykorzystana.
Czy OPS ma obowiązek przekazania notatki, a gmina ma prawo do wglądu do dokumentacji OPS ze względu na fakt, że prowadzenie pracy socjalnej należy do zadań własnych gminy?
Czy w przypadku zadań własnych gminy, urząd ma prawo do wglądu do jakiejkolwiek dokumentacji "wytworzonej" w ramach postępowań prowadzonych przez OPS?
Czy wymagane jest wskazanie przez gminę podstawy prawnej i celu, w jakim notatka ma zostać udostępniona?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX