Czy oprócz regulaminu premiowania musi być regulamin wynagradzania?
PYTANIE
Od kilku lat w firmie są wypłacane premie uznaniowe, przyznawane są niektórym pracownikom, uzależnione jest to od pracodawcy, kwota określona w umowie. Co miesiąc identyczne, bez względu na nieobecności. Od lutego prawidłowo mają być zrobione jako regulaminowe, wypłaty do 10 dnia miesiąca.
Czy oprócz regulaminu premiowania musi być regulamin wynagradzania?
Czy w regulaminie piszemy, że premia staje się regulaminową od 1 lutego?
Czy jeśli od lutego będzie ona uznawana za regulaminową to zaczniemy brać ją do podstawy w czerwcu jako składnik zmienny z 3 miesięcy?
Czy w regulaminie należy ustalić jak będzie ona pomniejszana, a jeśli tak to czy będzie pomniejszana wg uznania pracodawcy lub proporcjonalnie to będzie wchodzić do podstawy chorobowego, urlopowego, ekwiwalentu lub nadgodzin? -kwotowo to będzie wchodzić do wyżej wymienionych podstaw?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX