Czy opłacone przez pracodawcę roczne składki na ubezpieczenie pracowników od następstw nieszczęśliwych wypadków oraz roczne składki OC dla członków zarządu firmy zatrudnionych na umowę o pracę są kosztem?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 21 stycznia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracodawca opłacił roczną składkę na ubezpieczenie pracowników od następstw nieszczęśliwych wypadków oraz roczną składkę OC dla członków zarządu firmy, zatrudnionych na umowę o pracę.

Czy kwoty tych obu tych składek mogą stanowić koszt uzyskania przychodów?

Czy kwota składki przypadająca na jednego pracownika, w przypadku obu polis, stanowi przychód podlegający opodatkowaniu ustawy z 26.07.1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1509 ze zm.)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX