Czy opisany sposób prowadzenia PKPiR dla przedsiębiorstwa wielozakładowego jest prawidłowy?
PYTANIE
W ramach jednoosobowej działalności gospodarczej podatnik prowadzi apteki w 3 punktach. Z uwagi na bardzo dużą ilość dokumentów (ok. 1300 szt. miesięcznie) oraz uzyskanie informacji o rentowności każdego punktu, a także w celu ewentualnego sprawdzania dokumentów, są prowadzone odrębne księgi przychodów i rozchodów dla każdej apteki, a następnie do głównej księgi przychodów i rozchodów są wprowadzane zbiorcze zapisy na podstawie poszczególnych ksiąg PKPiR z 3 punktów. Do głównej księgi są wprowadzane szczegółowymi zapisami wynagrodzenia, odsetki oraz inne koszty, które nie są udokumentowane fakturami VAT. W poszczególnych księgach w każdym punkcie do ksiąg faktury zakupu są wpisywane zgodnie z rozporządzeniem o PKPiR. W głównej księdze pod np. numerem lp. 5/12 znajduje się zestawienie z PKPiR z 1 apteki, pod które są podpięte wszystkie dowodu zakupu i które są zgodne z wpisem do szczątkowej PKPiR i mają nadane numery lp. z tej szczątkowej PKPiR.
Czy taki sposób prowadzenia księgi przychodów i rozchodów jest prawidłowy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX