Czy opisana praktyka jest zgodna z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa i czy instytucja może przechowywać dokumentację aplikacyjną kandydatów niewyłonionych w trakcie naboru przez okres 6 miesięcy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Warkoczyński Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 3 maja 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W samorządowej instytucji kultury, zgodnie z regulaminem naboru, publikowane jest ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko oraz tzw. informacja o RODO, w której wskazano, że dokumentacja kandydatów, którzy nie zostali wyłonieni w ramach naboru będzie przechowywana przez okres 6 miesięcy od dnia zakończenia rekrutacji. Jednocześnie od kandydatów składających dokumenty aplikacyjne nie jest wymagane złożenie żadnego pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych. W ww. informacji publikowanej w Biuletynie Informacji Publicznej wskazano jedynie, że /cyt./: "Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak podania danych osobowych będzie skutkować brakiem uczestnictwa w procesie rekrutacji."

Czy powyższa praktyka jest zgodna z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa i czy instytucja może przechowywać dokumentację aplikacyjną kandydatów niewyłonionych w trakcie naboru przez okres 6 miesięcy?

Jeśli tak, to na jakiej podstawie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX