Czy odzysk odpadowych szyn kolejowych może sprowadzać się wyłącznie do ich sprawdzenia pod kątem tego, czy nadają się jeszcze do użytku?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 5 stycznia 2018 r.
Autor odpowiedzi: Jerzy Janusz
Odpowiedzi udzielono: 24 listopada 2014 r.

PYTANIE

Firma zakupiła złom o kodzie 17 04 05 w postaci szyn kolejowych z zamiarem ich odzysku w procesie przygotowania odpadów do ponownego użycia. W wyniku procesu odzysku powstanie produkt zwany w nomenklaturze kolejowej "szyny staroużyteczne". Część szyn jest uszkodzona w bardzo znacznym stopniu, uniemożliwiającym ich naprawę. Cześć szyn jest uszkodzona w niewielkim stopniu, pozwalającym na dokonanie ich naprawy z wykorzystaniem rożnego rodzaju technik w zależności od rodzaju uszkodzeń. Cześć szyn nie jest w ogóle uszkodzona i nie wymaga napraw (wytwórca odpadów zakwalifikował jako odpad w 100% sprawne szyny). Prowadzony proces odzysku będzie ograniczał się wyłącznie do sprawdzenia szyn (np. braku zagłębienia powierzchni tocznej, braku pęknięć, braku korozji, braku ubytków itp.). Czyszczenie i naprawy nie będą potrzebne.

Czy proces odzysku może ograniczać się wyłącznie do procesu sprawdzania (np. oględziny, wykonanie pomiarów), bez procesów czyszczenia i naprawy?

Czy, aby wprowadzić na rynek "szyny staroużyteczne", należy uzyskać jakiś certyfikat?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX