Czy odrzucenie rachunku ze względu na błędną datę sprzedaży jest zasadne?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Różycki Karol
Odpowiedzi udzielono: 30 listopada 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka podpisała w 2013 roku (z późniejszymi zmianami) umowę o świadczenie usług informatyczno-marketingowych z osobą prowadzącą JDG. Zgodnie z nią wynagrodzenie płatne jest po otrzymaniu i zaakceptowaniu przez Zleceniodawcę rachunku wystawionego przez Zleceniobiorcę. Dodatkowo, zgodnie z umową, po przekroczeniu pewnego pułapu zysku netto wypłacana jest dodatkowa premia kwartalna, także na podstawie zaakceptowanego rachunku. W styczniu bieżącego roku Spółka otrzymała od Zleceniobiorcy rachunek wystawiony 21.01.2019 z datą sprzedaży 21.01.2019 będący rozliczeniem premii za 4 kwartał 2018 roku. W związku z tym, że sprzedaż dotyczyła 2018 roku Spółka nie zaakceptowała rachunku, prosząc o poprawę daty sprzedaży na grudzień 2018 (Kwota premii wykazana na rachunku została zaakceptowana bez zastrzeżeń). Co za tym idzie, nie dokonano zapłaty za zlecenie, gdyż zgodnie z zapisami umowy zapłata nastąpić miała po zaakceptowaniu rachunku.

Czy odrzucenie tak wystawionego rachunku ze względu na błędną datę sprzedaży (która miała duże znaczenie do zaliczenia kosztów do odpowiedniego roku) jest zasadne podatkowo?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX