Czy odpowiedź na skargę wniesioną na adres e-mail urzędu miasta można przekazać również drogą mailową?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Zygmunt Łukasz
Odpowiedzi udzielono: 31 marca 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy skargę wniesioną na adres e-mail urzędu miasta można załatwić również drogą mailową? Skarżąca złożyła skargę, w trybie k.p.a., na pracownika i m.in. iż decyzję w zakresie wymiaru podatku od nieruchomości nie może odebrać na adres e –mail. Powyższą skargę złożyła drogą mailową i przy podpisie wskazała adres zamieszkania. Zagadnienia organizacji, przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków reguluje rozporządzenie Rady Ministrów z 8.01.2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. Rozdział 2 powyższego rozporządzenia reguluje przyjmowanie skarg. Przewiduje on, że skargi mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu. Przepis § 5 ww. aktu jasno wskazuje, że do skarg nie ma zastosowania art. 63 § 1 k.p.a. Zgodnie z tym przepisem skargi mogą zostać wniesione także na adres e-mail organu. W świetle powyższego czy odpowiedź na skargę należy wysłać drogą mailową czy tradycyjną, tj. na adres zamieszkania skarżącej (załącznikiem odpowiedzi będzie oczywiście klauzula informacyjna – RODO)? Dodatkowo informuję, że postępowanie skargowe nie jest postępowaniem administracyjnym.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX