Czy odpisu można wyjątkowo dokonać w wyniku podjętej informacji o wyburzeniu budynku?
PYTANIE
Właściciel nieruchomości z uwagi na zmianę prawa miejscowego od marca 2020 r., które zobowiązuje wszystkich właścicieli nieruchomości do segregacji odpadów komunalnych, miał obowiązek złożyć nową deklaracje na segregację od marca 2020 r. Właściciel nieruchomości nie wypełnił obowiązku i nie złożył deklaracji. W listopadzie 2020 r. wezwano właściciela nieruchomości do złożenia poprawnej deklaracji. Po wysłaniu wezwania operator pocztowy poinformował organ, iż budynek, na który zostało wysłane wezwanie (i złożona zarazem deklaracja), został wyburzony. Tut. organ potwierdził, iż budynek został już wyburzony w styczniu 2018 r. Ponadto nie ma możliwości w tej chwili zidentyfikowania aktualnego adresu zamieszkania lub korespondencji właściciela, który złożył deklarację (brak informacji w "Źródle", brak nr tel.).
Jeśli nie ma możliwości skontaktowania się z właścicielem, to w jaki sposób organ może dokonać odpisu na karcie podatnika (lub ew. zmienić stawkę opłaty za odpady)?
Czy odpisu można wyjątkowo dokonać w wyniku podjętej informacji o wyburzeniu budynku?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX