Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Sierpowska Iwona
Odpowiedzi udzielono: 13 kwietnia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Klient, który otrzymuje zasiłek stały, co miesiąc, a nawet dwa razy w miesiącu składa podanie o przyznanie zasiłku celowego. Gdy pracownik socjalny podczas wywiadu chce ustalić plan pomocy i prosi, aby klient zapisał w druku wywiadu swoje potrzeby oraz żeby wypisał oświadczenia, klient twierdzi za każdym razem, że jest tak bardzo chory, że nie może pisać. Podania pisze sam klient, twierdząc, że aby napisać podanie "wstaje o czwartej rano, bo wtedy mniej cierpi". Klient sam jeździ samochodem, sam przygotowuje sobie posiłki, więc chyba ręce ma sprawne. Jest klientem roszczeniowym, w ubiegłym roku pracownik socjalny dla "świętego spokoju" wypisała w druku wywiadu jego potrzeby, to później zarzucił, że on nic takiego nie mówił, co było zapisane. Od lutego br. sytuacja się powtórzyła, "zalewa" nas podaniami, pracownik socjalny nie może przeprowadzić wywiadu, bo nie ma go w domu lub jeśli jest to, nie może pisać, bo jest "chory i nie może utrzymać długopisu", ewidentnie utrudnia nam pracę. Na wszystkie podania są wysłane wezwania o uzgodnienie terminu przeprowadzenia wywiadu, czekamy na zwrotki. Orzeczenie o niepełnosprawności ma z kodem O5-R.

Czy możemy odmowę jego pisemnego uzgodnienia planu pomocy i wypisania oświadczeń potraktować jako brak współpracy z pracownikiem socjalnym?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?