Czy oddział firmy zagranicznej zarejestrowany w Polsce powinien składać do Państwowej Inspekcji Pracy stosowne oświadczenia?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Tomaszewska Barbara
Odpowiedzi udzielono: 8 listopada 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma zagraniczna z Czech w 2016 r. zarejestrowała się w Polsce jako płatnik podatku VAT. Firmie został nadany numer identyfikacji podatkowej NIP. Powodem rejestracji były budowy realizowane na terenie Polski. Pracownikami są Polacy, którzy mają umowy zawarte z zagraniczną firmą. Pracownicy pracujący na terenie Polski płacili sami podatek dochodowy od osób fizycznych jako płatnicy. W lutym 2019 r. firma zagraniczna zarejestrowała na terenie Polski oddział. Wówczas rolę płatnika podatku dochodowego przejął oddział.

Czy oddział powinien składać do Państwowej Inspekcji Pracy jakieś zawiadomienie oraz czy powinien wyznaczyć osobę do kontaktów z PIP?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX