Czy odbieranie przeterminowanych produktów przez dostawcę jest prowadzeniem nieprofesjonalnej działalności w zakresie zbierania odpadów?
PYTANIE
Firma prowadzi działalności handlową związaną ze sprzedażą produktów spożywczych na terenie całego kraju. W ramach dobrej współpracy z klientem, gdy u danego klienta kończy się termin przydatności produktu, przedstawiciel handlowy firmy odbiera ten produkt (po terminie lub blisko upłynięcia terminu przydatności) i przewozi go do jakiegoś lokalnego magazynku i następnie stamtąd odpad ten jest już odbierany przez uprawnioną firmę w zakresie gospodarki odpadami.
Czy w takim przypadku możemy mówić o nieprofesjonalnej działalności w zakresie zbierania odpadów?
Jeżeli nie można tego uznać za taką zbiórkę, to jaki powinien być wpisany adres prowadzenia działalności posiadacza odpadu w karcie przekazania odpadu, jeśli ta działalność jest prowadzona na terenie całego kraju a firma nie posiada żadnego tytułu prawnego do sklepu czy miejsca magazynowania.
Czy w takim przypadku jako adres prowadzenia działalności należy wpisać siedzibę firmy?
Idąc dalej, czy karta ewidencji odpadu ma być prowadzona według miejsca prowadzania działalności, czyli przy 100 miejscach, z jakich odbierane są te produkty, będzie to 100 kart ewidencji, czy tutaj należy kierować się siedzibą firmy i mieć jedną kartę na dany rodzaj odpadu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX