Czy obowiązkowe jest określenie w regulaminie pracy celów, zakresu i sposobów zastosowania monitoringu systemu teleinformatycznego czy monitoringu dostępu do informacji, o których mowa w rozporządzeniu w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 4 kwietnia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy stosując rozporządzenie Rady Ministrów z 12.04.2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych w jednostce publicznej (samorząd), gdzie raczej obowiązkowe wydaje się stosowanie § 3 ust. 1 pkt 1 - monitorowanie systemu teleinformatycznego oraz § 20 ust. 2 pkt 7 - monitorowanie dostępu do informacji – ww. rozporządzenia oraz ze względu na fakt, że takie monitorowanie dotyczy także pracowników jednostki publicznej, których identyfikacja na podstawie loginu i innych danych przez służby IT nie stanowi problemu, należy uwzględnić ten rodzaj monitorowania automatycznie (bo jest obowiązkowe) w regulaminie pracy, aby postąpić zgodnie z "nowym" Kodeksem pracy, gdzie wszystkie rodzaje stosowanego monitoringu dot. pracowników (osób fizycznych) powinny być przedstawione?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX