Czy obowiązki dotyczą naszych klientów, ponieważ produkty są ich własnością, a zakupione opakowania są refakturowane na nich?
PYTANIE
Jesteśmy firmą magazynowo-logistyczną, która zajmuje się na zlecenie klientów magazynowaniem i wysyłaniem produktów w opakowaniach. Zakupujemy opakowania detaliczne i zbiorcze i refakturujemy je na Klientów. W umowach z klientami mamy zawarte zapisy dotyczące gospodarki opakowaniami, które wskazują, że obowiązki te są po stronie Klienta.
Nasza sytuacja wygląda tak, że zasadniczo wszystko, co dzieje się u nas z towarem klienta, czynimy na jego zlecenie. Towar jest oczywiście cały czas własnością klienta, niemniej w ramach świadczonych usług kupujemy samodzielnie kartony, taśmy, folię bąbelkową, wypełnienie itd., pakujemy i transportujemy to dalej do sklepów lub klienta, a potem koszty tychże materiałów pomocniczych refakturujemy na klienta.
Czy nasza firma jest wprowadzającym produkty w opakowaniach, podlega pod obowiązki odzysku i recyklingu i powinna sporządzać sprawozdania z tego tytułu?
Czy te obowiązki dotyczą naszych klientów, ponieważ produkty są ich własnością, a zakupione opakowania są refakturowane na nich?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX