Czy obowiązek podatkowy w biurze podróży powstał w dacie zapłaty przez rodzica, w dacie zapłaty za całość turnusu, czy w miesiącu kiedy jest turnus?
PYTANIE
Biuro podróży realizuje zamówienia na turnusy rehabilitacyjne. Turnus na jedno dziecko kosztuje 5.000 zł. Rodzic może zapłacić sam lub poszukuje sponsorów, którzy pokryją część kosztów. Sytuacja:
- turnus rehabilitacyjny dla dzieci autystycznych rozpoczyna się 1 sierpnia do 14 sierpnia
- w marcu rodzic wpłaca zaliczę 500 zł
- w kwietniu PFRON wpłaca 1.500 zł
- w maju zakład pracy rodzica wpłaca 1.000 zł
- w czerwcu 2000 zł wpłaca Fundacja "X".
Każda wpłata teoretycznie jest wpłatą 100% przez poszczególne instytucje.
Kiedy powstaje obowiązek podatkowy w PIT lub CIT?
Jeżeli trudno jest określić czy zaliczka rodzica z marca pokrywa w 100% jego wpłatę za turnus. Biuro podróży wystawia faktury z datą wpływu środków na rachunek bankowy poszczególnym instytucjom, wpisując, że jest to dopłata do turnusu konkretnego dziecka, która stanowi 100% dofinansowania turnusu ww. instytucji. Biuro podróży identyfikuje moment powstania obowiązku podatkowego w miesiącu jej wystawienia.
Czy rodzic w momencie wpłaty zaliczki, gdy jeszcze nie wie jakie otrzyma dofinansowanie od sponsorów, powinien mieć wystawioną fakturę i naliczony podatek?
Czy obowiązek podatkowy w biurze podróży powstał w miesiącu marcu (zapłata przez rodzica), w dacie zapłaty za całość turnusu, czy w miesiącu sierpniu (kiedy jest turnus)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX