Czy obliczając ilość punktów ładowania oraz ilość kanałów na przewody i kable elektryczne należy zsumować wszystkie miejsca parkingowe należące do inwestora?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Chruszcz Adrian
Odpowiedzi udzielono: 17 sierpnia 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Proszę o opinię w zakresie ustawy z 11.01.2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz.U. z 2021 r. poz. 110) - dalej u.e.p.a. odnośnie konieczności zainstalowania punktów ładowania przy projektowaniu, budowie, przebudowie lub remoncie budynków. Jako że działamy dla jednego z inwestorów, będącego dużym przedsiębiorstwem produkcyjnym, budynkiem niemieszkalnym i planujemy rozbudowę zakładu mam następujące pytania:

1. Czy powyższy przepis dotyczy jedynie parkingów, które powstają przy budowie/przebudowie/remoncie budynków, czy również parkingów realizowanych jako samodzielne przedsięwzięcie?

2. Czy w przypadku, gdy mamy istniejący budynek, który się rozbudowuje oraz istniejący parking, którego "nie ruszamy" ze względu na wystarczającą ilość miejsc postojowych, należy dostosować się do przepisów u.e.p.a.?

3. Czy jeśli przewidujemy rozbudowę zakładu oraz parkingu na łączną sumę 200 miejsc, to jaką ilość pkt do ładowania oraz kanałów na przewody i kable powinniśmy przewidzieć?

4. Jeden z inwestorów posiada łącznie 350 miejsc postojowych:

• Miejsca postojowe na terenie zakładu produkcyjnego (100 stanowisk);

• Miejsca postojowe po przeciwnej stronie ulicy od zakładu (200 stanowisk);

• Miejsca postojowe zlokalizowane 400 m od zakładu (50 stanowisk).

Czy obliczając ilość punktów ładowania oraz ilość kanałów na przewody i kable elektryczne należy zsumować wszystkie miejsca parkingowe (istniejące i projektowane) należące do inwestora, czy dla każdego z obszarów powinniśmy dostosować się ze stanowiskami do ładowania oraz stosowną infrastrukturą oddzielnie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX