Czy obciążenie pracownika kosztem rozmów telefonicznych będzie podlegało opodatkowaniu VAT?
PYTANIE
Gmina jest czynnym podatnikiem VAT. Pracownicy urzędu (zgodnie z zawartą umową) są obciążani raz na kwartał za ponadlimitowe rozmowy telefoniczne z telefonów komórkowych w kwocie brutto wynikającej z faktury. Od faktur za rozmowy telefoniczne nie jest odliczany podatek VAT, z uwagi na to, iż zakup usług telefonicznych nie jest związany z działalnością opodatkowaną.
Czy obciążenie pracownika kosztem rozmów telefonicznych będzie podlegało opodatkowaniu VAT? Jeśli tak, to kiedy powstanie obowiązek podatkowy - czy w dacie obciążenia pracownika, czy w dacie świadczenia usługi? W jaki sposób powinna być dokumentowana odsprzedaż usług telefonicznych pracownikom (czy powinna być wystawiana faktura VAT, czy wystarczy nota obciążeniowa)? Czy w przypadku zapłaty przez pracownika za ponadlimitowe rozmowy telefoniczne w kasie urzędu, czynność ta powinna zostać zafiskalizowana w kasie fiskalnej?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX