Czy nowi pracownicy powinni poinformować pracodawcę o umowach o prowadzenie PPK zawartych w ich imieniu przez poprzedniego pracodawcę?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 3 czerwca 2022 r.
Odpowiedzi udzielono: 18 października 2020 r.
PYTANIE
Zakład pracy, zatrudniający powyżej 20 pracowników, został objęty ustawą o PPK od 1 lipca 2020 r. Umowa o zarządzanie PPK zostanie podpisana z wybraną instytucją do 27 października 2020. W dniu 1 czerwca i we wrześniu zatrudnione zostały nowe osoby.
Czy osoby te powinny poinformować pracodawcę o umowach o prowadzenie PPK zawartych w ich imieniu przez poprzedniego pracodawcę? Jeżeli tak, to w jakim terminie?
Czy, jeżeli takie umowy nie zostały zawarte, pracownik również powinien powiadomić pracodawcę?
Czy pracodawca ma obowiązek przypomnieć pracownikowi o konieczności przekazania takiej informacji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX