Czy nową procedurę doręczeń (zniesienie tzw. fikcji doręczenia) należy stosować także w zakresie prawa pracy?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 3 grudnia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Czy zmiana art. 1391 k.p.c. – nowa procedura doręczeń (zniesienie tzw. fikcji doręczenia) – odnosi się tylko do procedury sądowej, czy też nowe zasady doręczeń należy stosować w zakresie prawa pracy?
Jak należy postąpić w sytuacji, gdy pracodawca wysyła listem poleconym (zwrotne potwierdzenie odbioru) rozwiązanie umowy na podstawie art. 52 k.p., a korespondencja wraca z adnotacją ,,zwrot, nie podjęto w terminie" lub ,,adresat nieznany" (pomimo wysłania na adres podany przez pracownika)? Czy doszło do rozwiązania stosunku pracy czy też nie? Jeżeli nie, co powinien zrobić pracodawca?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX