Czy noty za opakowania zbiorcze, protokoły likwidacji i zniszczeń towarów handlowych, oraz różnice inwentury powinny być ujmowane w księdze przychodów i rozchodów w pozycjach kosztów i wydatków?
PYTANIE
Prowadzę działalność gospodarczą sklep spożywczy, jestem ajentem jednego z sieci wielu sklepów dużej firmy branży spożywczej. Wybrałam opodatkowanie w podatku dochodowym od osób fizycznych - zasady ogólne.
Czy noty za opakowania zbiorcze, protokoły likwidacji i zniszczeń towarów handlowych, czyli zakupów oraz różnice inwentury powinny być ujmowane w księdze przychodów i rozchodów w pozycjach kosztów i wydatków?
Czy stanowią one tylko informacyjną stronę mojej działalności i brane są pod uwagę w momencie kontroli urzędu skarbowego, jako zmniejszenie stanu remanentu towarów w danej chwili?
Nie ujmuję not za opakowania w koszty, protokołów strat i ubytków również nie, odkładam to w osobną "zawieszkę" jako dokumenty informacyjne.
Czy postępuję prawidłowo?
Uzyskując informację w urzędzie skarbowym powiedziano, że książka przychodów i rozchodów to nie jest pełna księgowość i księga handlowa, gdzie trzeba ujmować wszystko.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX