Czy noty za opakowania zbiorcze, protokoły likwidacji i zniszczeń towarów handlowych, oraz różnice inwentury powinny być ujmowane w księdze przychodów i rozchodów w pozycjach kosztów i wydatków?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2019 r.
Autor odpowiedzi: Jurek Marek
Odpowiedzi udzielono: 13 stycznia 2011 r.

PYTANIE

Prowadzę działalność gospodarczą sklep spożywczy, jestem ajentem jednego z sieci wielu sklepów dużej firmy branży spożywczej. Wybrałam opodatkowanie w podatku dochodowym od osób fizycznych - zasady ogólne.

Czy noty za opakowania zbiorcze, protokoły likwidacji i zniszczeń towarów handlowych, czyli zakupów oraz różnice inwentury powinny być ujmowane w księdze przychodów i rozchodów w pozycjach kosztów i wydatków?

Czy stanowią one tylko informacyjną stronę mojej działalności i brane są pod uwagę w momencie kontroli urzędu skarbowego, jako zmniejszenie stanu remanentu towarów w danej chwili?

Nie ujmuję not za opakowania w koszty, protokołów strat i ubytków również nie, odkładam to w osobną "zawieszkę" jako dokumenty informacyjne.

Czy postępuję prawidłowo?

Uzyskując informację w urzędzie skarbowym powiedziano, że książka przychodów i rozchodów to nie jest pełna księgowość i księga handlowa, gdzie trzeba ujmować wszystko.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX