Czy nieumyślne nieprawidłowe zamknięcie przez podmiot odbierający zgłoszenia przewozu towarów w systemie SENT może skutkować nałożeniem kary?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 sierpnia 2019 r.
Autor odpowiedzi: Kowalski Radosław
Odpowiedzi udzielono: 31 stycznia 2018 r.

PYTANIE

Czy nieprawidłowe zamknięcie przez podmiot odbierający zgłoszenia przewozu towarów w systemie SENT na skutek nieumyślnej pomyłki pracownika upoważnionego do obsługi systemu skutkuje nałożeniem kary, o której mowa w art. 24 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego przewozy towarów? Z komunikatu zgłoszenia, wynika iż posiada ono w systemie status: "zamknięte automatycznie", a podmiot odbierający nie potwierdził zgodności przewozu ze zgłoszeniem oraz nie wpisał daty zamknięcia zgłoszenia. Dostawa faktycznie miała miejsce, a przewóz był zgodny z danymi wynikającymi ze zgłoszenia wykazanymi przez podmiot wysyłający oraz przewoźnika. Podmiot odbierający posiada wszelką dokumentację potwierdzającą dokonanie przewozu. Ujawnienie nieprawidłowości w powyższym zakresie nastąpiło po upływie dwóch miesięcy od daty dokonania dostawy w wyniku wewnętrznej weryfikacji dokumentów w firmie.

Jaka jest procedura postępowania w celu uniknięcia nałożenia kary finansowej w zaistniałej sytuacji - czy należy złożyć stosowne wyjaśnienia w urzędzie celno-skarbowym?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX