Czy nieodpłatna reklama spółki generuje po jej stronie przychód?
PYTANIE
W ramach swojej działalności spółka buduje prefabrykowane domy drewniane w konstrukcji drewnianej. Współpracujemy również z różnymi szkołami zawodowymi – przyjmujemy uczniów takich szkół na praktyki i po ukończeniu szkoły dajemy im możliwość podjęcia u nas zatrudnienia. W ramach takiej współpracy udostępniamy nasze logo, którym szkoły mogą się posługiwać w zakresie prowadzonych akcji rekrutacyjnych, wskazując potencjalnym uczniom korzyści płynące z nauki w danej szkole, w tym możliwość odbywania praktyk czy podjęcia zatrudnienia w naszej firmie – co zwiększa szanse szkoły na pozyskanie nowych uczniów. My z kolei w takiej sytuacji jesteśmy reklamowani, poszerza się rozpoznawalność naszej marki i jej obecność w publicznym obiegu, a ponadto pojawia się szansa na zatrudnienie w przyszłości nowych pracowników już zaznajomionych, poprzez odbyte praktyki, ze specyfiką naszego produktu.
Czy w opisanej sytuacji, w przypadku udzielenia szkole bezpłatnej licencji na używanie logotypu spółki, po stronie spółki powstaje przychód podatkowy z tytułu otrzymania nieodpłatnego świadczenia w zakresie działań promocyjnych realizowanych przez szkołę na naszą rzecz, który będzie podlegał opodatkowaniu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX