Czy niemiecka firma prowadząca w Polsce działalność jako sprzedawca odpadów ma obowiązek prowadzić ewidencję odpadów i przesyłać sprawozdania do urzędu marszałkowskiego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 kwietnia 2019 r.
Autor odpowiedzi: Duczmal Maria
Odpowiedzi udzielono: 9 grudnia 2015 r.

PYTANIE

Firma zarejestrowana jest w Niemczech. Nie posiada przedstawicielstwa w Polsce. Na terenie Polski dokonuje zakupu odpadów surowców wtórnych (makulatury) i odsprzedaje je także na terenie Polski do firm zajmujących się m.in. odzyskiem makulatury czy produkcją papieru. Firma korzysta z usług transportowych firm zewnętrznych.

Czy firma ma podstawy, aby wystawiać karty przekazania odpadów, prowadzić ewidencję i przesyłać sprawozdania do urzędu marszałkowskiego?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX