Czy nałożenie obowiązku korzystania z mieszkania służbowego stanowi dla pracownika przychód podatkowy?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 6 lipca 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
W nowej umowie o pracę prezesa zarządu wprowadzono następujący zapis: "w czasie obowiązywania umowy prezes zarządu ma obowiązek korzystania z przydzielonego mu przez spółkę mieszkania służbowego. Koszty eksploatacji mieszkania (energia elektryczna, woda, gaz, telefon itp.) prezes zarządu ponosi osobiście."
Czy w związku z takim zapisem umowy nadal obowiązuje art. 21 ust. 1 pkt 19 ustawy podatku dochodowego osób fizycznych?
Czy tak podkreślony "obowiązek korzystania" z mieszkania zwalnia pracownika z podatku dochodowego i składek ZUS, gdyż nie jest to traktowane jako nieodpłatne świadczenie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX