Czy należy zgłosić do ZUS zmianę adresu pracownika po ustaniu jego stosunku pracy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 15 maja 2021 r.
Autor odpowiedzi: Kostrzewa Piotr
Odpowiedzi udzielono: 26 kwietnia 2017 r.

PYTANIE

1.

Czy należy zgłosić do ZUS zmianę adresu pracownika po ustaniu jego stosunku pracy?

2.

Dla przykładu - pracownik zgłasza zmianę dzień po zakończeniu umowy.

Pracownik rozliczając się z pracodawcą (zakończenie umowy) prosi go o przesłanie PIT oraz świadectwa pracy na adres inny, niż posiadany w systemie - bez zgłaszania tego faktu do ZUS.

Czy jeśli pracownik wskaże na karcie obiegowej adres do wysyłki PIT i świadectwa pracy i podpisze się pod tym, to czy to wystarczy, aby pracodawca nie był zobowiązany do zgłoszenia adresu do ZUS?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX