Czy należy zgłosić do ZUS zmianę adresu pracownika po ustaniu jego stosunku pracy?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 15 maja 2021 r.
Odpowiedzi udzielono: 26 kwietnia 2017 r.
PYTANIE
1.
Czy należy zgłosić do ZUS zmianę adresu pracownika po ustaniu jego stosunku pracy?
2.
Dla przykładu - pracownik zgłasza zmianę dzień po zakończeniu umowy.
Pracownik rozliczając się z pracodawcą (zakończenie umowy) prosi go o przesłanie PIT oraz świadectwa pracy na adres inny, niż posiadany w systemie - bez zgłaszania tego faktu do ZUS.
Czy jeśli pracownik wskaże na karcie obiegowej adres do wysyłki PIT i świadectwa pracy i podpisze się pod tym, to czy to wystarczy, aby pracodawca nie był zobowiązany do zgłoszenia adresu do ZUS?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX