Czy należy zgłaszać do urzędu wynajmowane samochody i prowadzić ewidencję by móc odliczać 100% VAT od faktur za najem?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 września 2021 r.
Autor odpowiedzi: Zaniewicz Edyta
Odpowiedzi udzielono: 14 lutego 2020 r.

PYTANIE

Wynajmujemy pojazdy od firmy zewnętrznej. Po odbiorze przekazujemy te pojazdy w najem do kontrahentów. Są to samochody osobowe.

Czy musimy dokonywać zgłoszenia do US i prowadzić EPP?

Wg nas najem jest zwolniony z tego obowiązku aby odliczać 100% VAT.

Co, jeśli taki pojazd kontrahent by zwrócił, a my byśmy pozostawili go do świadczenia usług transportowych w naszej spółce? Wówczas musimy dokonać zgłoszenia do US ale czy na podstawie pierwszej faktury dotyczącej wydatku na tym pojeździe?

Np. pojazd był wynajęty przez nas od firmy X 1.012020 r., przekazaliśmy go od razu w najem do firmy Y. Pojazdu nie zgłosiliśmy do US. 15.02.2020 r. pojazd zostaje zwrócony z firmy Y i zostawiamy go do świadczenie u nas usług. Faktury za wynajem są wystawiane 5 dnia każdego miesiąca.

Na podstawie czego dokonać zgłoszenia? Pierwszego tankowania po 15.022020 r., bo od faktury za wynajem upłynęło już 7 dni - jak to rozpatrywać?

Jaki jest czas na zgłoszenie po oddaniu z wynajmu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX