Czy należy zastosować jeden kod GTU dla całego zamówienia, czy różne kody GTU dla poszczególnych jego części?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 1 grudnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Konsorcjum składające się ze spółek A, B i C podpisało umowę na opracowanie i wdrożenie innowacji pedagogicznych w szkołach ponadpodstawowych. W ramach wskazanej umowy Wykonawca (Konsorcjum) zobowiązał się do wykonania kompleksowej usługi, której przedmiotem jest opracowanie i wdrożenie innowacji pedagogicznych, które wzbogacą aktualne procesy nauczania o nowe, nieszablonowe działania służące podniesieniu wiedzy, umiejętności uczniów oraz uatrakcyjnieniu zajęć edukacyjnych, co przełoży się na większe szanse absolwentów na rynku pracy oraz poprawi jakość funkcjonowania placówki i jej konkurencyjność na tle innych placówek. W ramach realizacji powyższej usługi wykonać należy następujące zadania:

1. Opracowanie innowacji pedagogicznych – 42% wynagrodzenia całkowitego (Wykonawca: spółka A i B);

2. Wsparcie eksperckie na etapie realizacji innowacji pedagogicznych w zakresie wynikającym z opracowanej innowacji dla danej szkoły – 9,6% wynagrodzenia całkowitego (Wykonawca: spółka A);

3. Zakup wyposażenia do szkół (sprzęt i materiały eksploatacyjne) zgodnego zakresem wyposażenia opisanego w innowacji pedagogicznej (zależnie od profilu danej szkoły m.in. informatyczne, komputerowe, elektroniczne, gastronomiczne, rolnicze, medyczne, rehabilitacyjne, kosmetologiczne) – 34% wynagrodzenia całkowitego (Wykonawca: spółka B);

4. Szkolenia dla nauczycieli w zakresie tematyki związanej z nauczanym zawodem oraz szkolenia dla uczniów zgodne z programem innowacji pedagogicznych - 14,4% (Wykonawca: spółka C).

Zgodnie z umową konsorcjum spółki B i C wystawiają faktury za wykonane przez siebie usługi do spółki A, która jest Liderem konsorcjum. Spółka A fakturuje następnie wszystkie wykonane usługi do Zamawiającego.

Jakie kody GTU powinny być zastosowane przy wystawianiu faktur za opisane wyżej usługi w przypadku każdego z członków konsorcjum?

Czy należy zastosować jeden kod GTU dla całego zamówienia, czy różne kody GTU dla poszczególnych wskazanych wyżej 4 części zamówienia?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX