Czy należy wyliczać podatek pracownika oddzielnie z wszystkich list płac w danym miesiącu?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2022 r.
Odpowiedzi udzielono: 30 marca 2016 r.
PYTANIE
W lutym pracownik miał wypłacane wynagrodzenie "główne" i "trzynastkę" – na oddzielnych listach płac. Jak policzy się podatek oddzielnie na liście płac "głównej" i oddzielnie na liście płac "trzynastka" to podatek jest większy o 1 zł niż przy zsumowaniu obu wynagrodzeń. Wiąże się to z zaokrągleniami do pełnej złotówki.
Która metoda wyliczenia podatku jest właściwa?
Czy należy liczyć podatek pracownika oddzielnie z wszystkich list płac w danym miesiącu, czy sumować wynagrodzenia z wszystkich list płac danego pracownika z danego miesiąca i wyliczać podatek?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX