Czy należy wygasić decyzję w sprawie przyznanego dodatku mieszkaniowego z uwagi na zmianę zarządcy oraz złożyć nowy wniosek o ustalenie prawa do tego świadczenia?
PYTANIE
Proszę o udzielenie informacji dotyczącej dodatków mieszkaniowych.
Wnioskodawcy mają przyznane dodatki mieszkaniowe do m-ca kwietnia 2020 roku. Od miesiąca stycznia 2020 r. rozwiązali umowę ze spółdzielnią w sprawie administrowania budynkiem, w związku z tym zgłosili się do tutejszego Ośrodka w celu przekazywania przyznanych dodatków mieszkaniowych dla nowego zarządu budynku. Jednak nie ma jeszcze założonego konta do przekazywania przyznanych dodatków mieszkaniowych i nie mają ustalonych i naliczonych opłat mieszkaniowych. Spółdzielnia wystosowała pismo, iż nie jest od stycznia 2020 r. już zarządcą tego budynku i prosi, żeby nie przekazywać dodatków mieszkaniowych.
Czy w obecnej sytuacji, należy uchylić dodatki mieszkaniowe z uwagi na nowego zarządcę, który będzie naliczał fundusz remontowy, koszty zarządu w innej stawce?
Dodatki mieszkaniowe będą naliczone w innej wysokości z uwagi na zmianę opłat mieszkaniowych.
Na jakiej postawie można uchylić dodatki, ponieważ ustawa o dodatkach mieszkaniowych nie reguluje takiej sytuacji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX