Czy należy wydać decyzję odmowną ze względu na brak współpracy ze strony wnioskodawcy?
PYTANIE
Jak postąpić w sytuacji, gdy stały podopieczny (jest na zasiłku stałym) wystąpił z wnioskiem o pomoc finansową i pracownik socjalny udał się na wywiad, nie zastał osoby, próbował kontaktować się telefonicznie kilkukrotnie - strona nie odbierała telefonów, oddzwaniała po godzinach czasu pracy OPS lub o godz., gdy pracownik szedł do domu?
Pracownik ponownie udał się do strony, nie zastał jej w domu, strona ponownie nie odebrała połączeń. Pracownik socjalny z uwagi na kończenie się terminu 14 dni na przeprowadzenie wywiadu po niezastaniu strony w domu, wysłał SMS, że ma się stawić następnego dnia rano lub kolejnego do południa w siedzibie OPS celem przeprowadzenia wywiadu (taki czas był dostępny pracownik).
Strona odzwoniła następnego dnia i oznajmiła, że nie ma jej w domu, pracuje dorywczo i nie ma zamiaru czekać na pracownika socjalnego, aż przyjedzie na wywiad, mówi, że jest dostępna po 15. Strona nie współpracuje. 21 jest to ostatni dzień na przeprowadzenie wywiadu
Jak postąpić w takiej sytuacji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX