Czy należy uwzględnić w rozliczeniu wynagrodzenia pracowników zasady rozliczania wynagrodzeń pracowników w Niemczech?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Podgórska-Rakiel Ewa
Odpowiedzi udzielono: 6 lutego 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Podatnik na podstawie zamówienia od kontrahenta z Niemiec projektuje i konstruuje elementy ze stali, żelaza i metalu, które wysyła poprzez przewoźnika na plac u klienta. Następnie pracownicy dojeżdżają na plac klienta i dokonują finalnego montażu elementów w większe określone zgodnie z zamówieniem. Pracownicy są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę ze wskazanym miejscem pracy na terenie Polski oraz są wysyłani na podstawie polecenia wyjazdu służbowego do Niemiec i mają wypłacaną delegację. Delegacja trwa różnie od dwóch tygodni ale nie dłużej niż trzy miesiące. Czy należy uwzględnić w rozliczeniu wynagrodzenia pracowników zasady rozliczania wynagrodzeń pracowników na zasadach wynagradzania w Niemczech (podstawa nie mniejsza niż ok 12€ na godzinę) w okresie pobytu za granicą? Czy wystarczy wypłacić diety i noclegi według obowiązujących w Polsce stawek dla wyjazdów zagranicznych (49€ dieta)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX