Czy należy sporządzić sprawozdanie finansowe oddziału przedsiębiorcy zagranicznego spółki brytyjskiej - na dzień wykreślenia spółki z rejestru, czy na dzień bilansowy oddziału w Polsce, który nie został formalnie zlikwidowany, pomimo wcześniejszej likwidacji spółki angielskiej?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 29 stycznia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Oddział brytyjskiej spółki z o.o. (Limited Liability Company) prowadził działalność w Polsce, będąc zarejestrowanym w KRS. Podjęto decyzję o likwidacji spółki, jak i oddziału. Ze względu na różną szybkość działania sądów rejestrowych okazało się, że najpierw zlikwidowana została spółka w Wielkiej Brytanii, a oddział w Polsce nie jest jeszcze formalnie zlikwidowany.
Czy na dzień 31.12.2017 r. należy sporządzić sprawozdanie finansowe oddziału, skoro spółka brytyjska już nie istniała?
Czy też należy sporządzić sprawozdanie na dzień wykreślenia z rejestru brytyjskiej spółki?
W oddziale są pozostałości majątku, które nie zostały rozliczone z centralą.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX