Czy należy skorygować listę płac, w związku z niewypłaceniem przez pracodawcę wynagrodzenia w celu prawidłowego odprowadzenia składek ZUS i podatku dochodowego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kostrzewa Magdalena
Odpowiedzi udzielono: 17 sierpnia 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracodawca ma kilku pracowników, jednemu z nich dał wypowiedzenie, po otrzymaniu którego pracownik poszedł na zwolnienie lekarskie.

Pracownik nie rozliczył się z powierzonego mu sprzętu i pracodawca z tego powodu, w obawie przed utratą drogiego urządzenia, nie wypłacił mu wynagrodzenia. Wynagrodzenie jest wypłacane 10-tego następnego miesiąca. Lista płac została sporządzona z uwzględnieniem tego pracownika.

Czy należy skorygować listę płac, w związku z niewypłaceniem przez pracodawcę wynagrodzenia w celu prawidłowego odprowadzenia składek ZUS i podatku dochodowego?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX