Czy należy skorygować koszty bezpośrednie, jeśli przychód osiągnięto później niż zakładano?
PYTANIE
Jako spółka dla jednego z naszych klientów zagranicznych ponieśliśmy koszty wykonania usług. Koszty te ponieśliśmy w ubiegłym roku. Ustalenia co do prac były uzgadniane ustnie. Klient podpisuje zamówienie zawsze po wykonaniu prac i jest to jego zamówienie na którym znajduje się numer, którym się posługuje. Klient po wykonaniu prac nie złożył nam zamówienia w związku z czym po kilku miesiącach odstąpiliśmy od wykonywania dalszych prac. W bieżącym roku w związku z nowymi ustaleniami i przeprowadzonych negocjacjach dotyczących prac z ubiegłego roku, klient złożył zlecenie obejmujące prace z zeszłego roku z datą bieżącą.
Czy zatem możemy wystawić fakturę z datą sprzedaży bieżącą (taką jaka jest na zamówieniu od klienta)?
Czy koszty, które ponieśliśmy w zeszłym roku i ujęliśmy je podatkowo są prawidłowe?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX