Czy należy pobrać opłatę skarbową za wydanie tekstu ujednoliconego pozwolenia zintegrowanego?
PYTANIE
Do starosty został złożony wniosek w sprawie zmiany warunków pozwolenia zintegrowanego. Wnioskowana zmiana ma charakter zmiany istotnej, a zatem wnioskujący - poza wpłaceniem opłaty skarbowej (połowa stawki obowiązującej przy wydaniu nowego pozwolenia, tj. 1005,50 zł) - wpłacił również opłatę rejestracyjną - zgodnie z obowiązującym w tym zakresie rozporządzeniem. Istotnym jest, że zmieniane obecnie pozwolenie zintegrowane było już uprzednio dwukrotnie zmieniane. Stąd też tutejszy organ rozważa zastosowanie w tej sprawie art. 217 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska - dalej p.o.ś., który dopuszcza możliwość, aby na wniosek prowadzącego instalację lub z urzędu za jego zgodą wydać nowe pozwolenie zintegrowane w celu ujednolicenia tekstu obowiązującego pozwolenia, z uwzględnieniem wszystkich zmian wprowadzonych do tego pozwolenia od dnia jego wydania. Powyższe ma na celu zapewnienie przejrzystości treści ww. pozwolenia.
Czy w przypadku wydania takiego "tekstu ujednoliconego" pozwolenia z urzędu za zgodą strony istnieje obowiązek wniesienia przez prowadzącego instalację pełnej opłaty skarbowej - 100% stawki jak za wydanie nowego pozwolenia?
Czy w takim wypadku strona nie ponosi już dodatkowych opłat, a wniesiona uprzednio opłata wynosząca 50% stawki jak za wydanie nowego pozwolenia (związana ze zgłoszonym żądaniem zmiany warunków pozwolenia) jest wystarczająca?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX