Czy należy naliczyć dodatkowe wynagrodzenie roczne dla pracownika, którego stosunek pracy wygasł w trakcie roku kalendarzowego?
PYTANIE
Czy należy naliczyć dodatkowe wynagrodzenie roczne dla poszczególnych pracowników jednostki samorządu terytorialnego?
1) Pierwszy pracownik X pracował na umowie o pracę od 1 do 22 września i zmarł. Stosunek pracy wygasł w związku ze śmiercią - w trakcie wykonywania pracy było jeszcze kilka dni chorobowego. Pracownik miał naliczone wynagrodzenie z odprawą pośmiertną, od którego nie potrącano składek na ubezpieczenie społeczne i podatku.
2) Drugi pracownik Y był na zwolnieniu lekarskim od 1 stycznia do 16 lutego (nie przepracował żadnego dnia) i został rozwiązany stosunek pracy w związku z przejściem na emeryturę.
Czy należy wypłacić mu dodatkowe wynagrodzenie roczne?
3) Trzeci pracownik Z pracował od 1 stycznia do 10 marca. Od 11 marca rozchorował się i do 10 września przebywał na zwolnieniu lekarskim. W dniu 10 września 2014 r. rozwiązany został stosunek pracy w związku z przejściem na rentę z powodu całkowitej niezdolności do pracy.
Czy należy mu się dodatkowe wynagrodzenie roczne?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX