Czy należy dokonać korekty VAT od nakładów na nieruchomość wprowadzoną do ewidencji środków trwałych, jeśli w z związku z wyrejestrowaniem z rejestru podatników VAT nastąpiła zmiana przeznaczenia środka trwałego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Jabłoński Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 22 maja 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą posiada nieruchomość wprowadzoną do ewidencji środków trwałych w 2010 r., od nakładów na remont nieruchomości odliczyła VAT. Firma postanowiła zawiesić działalność gospodarczą z zamiarem wznowienia, jednak ze względu na nieuwagę przekroczyła dopuszczalny limit zawieszenia tj. 24 miesiące i została automatycznie z urzędu wykreślona z ewidencji działalności gospodarczej, a co za tym idzie została wykreślona również z rejestru podatników VAT czynnych (jeszcze nie został złożony VAT-Z).

Czy firma w związku z tym powinna dokonać korekty VAT od nakładów na ww. nieruchomość?

Czy jeśli założy działalność na tym samym NIP z tą samą nazwą będzie mogła kontynuować działalność pod kątem VAT bez konieczności korekty?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX