Czy nagrody wydane za punkty w programie lojalnościowym stanowią przychód w ramach sprzedaży premiowej?
PYTANIE
Spółka prowadzi program lojalnościowy w ramach którego, klienci otrzymują punkty zapisywane na indywidualnych kontach uczestnika programu. Po uzyskaniu odpowiedniej ilości punktów klienci mogą dokonać wymiany tych punktów na nagrody rzeczowe w wyznaczonym do tego celu sklepie internetowym lub nagrody rzeczowe wydawane dla uczestników programu za zebrane punkty są traktowane jako nagrody związane ze "sprzedażą premiową".
Czy wymiana zebranych punków na zakup biletu należy potraktować jako nagrodę związaną ze "sprzedażą premiową" (tak jak w przypadku wymiany punktów na zakup nagród rzeczowych)?
Czy wymiana zebranych punktów na zakup kolejnego biletu należy potraktować jako "rabat", nie będący "nagrodą" z tytułu sprzedaży premiowej (i tym samym nie podlegający opodatkowaniu podatkiem ryczałtowym 10%, jeśli przekroczy wartość 2000 zł)?
Czy należy w regulaminie uwzględnić zapis, że wykorzystane punkty na zakup kolejnego biletu będą stanowiły "rabat" do kwoty sprzedaży?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX