Czy nagrody przekazane nierezydentom w ramach akcji marketingowej generują przychód po ich stronie?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 17 sierpnia 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Firma marketingowa organizuje na zlecenie producenta karmy dla zwierząt akcję promocyjną (nie jest to konkurs - nie ma elementu konkurencji) dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej z terytorium Kazachstanu. Firma marketingowa otrzymuje środki od producenta, które potem wydaje w ramach nagród. Wartość nagród wynosić będzie 50 euro (bon na zakupy w sklepie on line).
Czy firma marketingowa jest obowiązana pobrać zaliczkę na podatek i i przygotować IFT-1, czy przygotowuje tylko IFT-1, a obowiązek ciąży wyłącznie na uczestniku konkursu (przychód z innych źródeł)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX