Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Pogoński Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 30 stycznia 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Co w przypadku, gdy inkasent opłaty uzdrowiskowej - spółka, przedstawił do rozliczenia listy z pobranej opłaty, które zostały przez niego wpłacone do Urzędu Miasta, jednak przy rocznym rozliczeniu okazało się, iż przez nieuwagę pracownika listy te zostały zdublowane i podwójnie uiszczono opłatę uzdrowiskową?

W jaki prawidłowy sposób odpisać należności by wykazać nadpłatę?

Nie można tutaj mówić o postępowaniu podatkowym w sprawie odpowiedzialności inkasenta, gdyż nie ma tutaj podatku pobranego i niewpłaconego tylko przeciwnie wpłaty zostały zdublowane.

Jaka decyzja podatkowa pozwoli na odpisanie tej należności?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?