Czy nadal czekać na uzupełnienie wniosku dot. dostosowania zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Ćwiek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 1 lutego 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma posiada zezwolenie w zakresie zbierania i przetwarzania odpadów wydane przez marszałka. Obecnie organem właściwym do wydania zezwolenia w zakresie objętym ww. decyzją jest prezydent miasta. W związku ze zmianą ustawy z 14.12.2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2020 r. poz. 797) każdy przedsiębiorca zobowiązany był do zmiany dotychczasowych decyzji. Do wniosku winny być załączone operat przeciwpożarowy i postanowienie KM PSP. Konsekwencją nie złożenia wniosku albo odmowy przez organ zmiany dotychczasowej decyzji jest jej "cofnięcie". Firma złożyła wniosek w terminie, ale ten nie spełniał wymogów formalnych. Wezwano firmę do uzupełnienia o braki formalne. Firma odkłada termin złożenia uzupełnienia tłumacząc się problemami z opracowaniem operatu przeciwpożarowego i uzyskaniem opinii Straży Pożarnej. Nieoficjalnie wiadomo, że firma planuje przenieść się w inne miejsce, więc przeciąga sprawę dot. złożenia uzupełnień dla starej lokalizacji. Wpłynął wniosek o wygaszenie starego zezwolenia ale z datą 31.12.2021 roku.

Jak należy postąpić z wcześniejszym wnioskiem - czy nadal czekać na uzupełnienie, czy wyznaczyć ostateczny termin do uzupełnienia i po tym terminie poinformować, że wniosek nie został uzupełniony i w związku z tym uchylić starą decyzję?

Czy w przypadku wniosku o wygaszenie - wygasić starą decyzję z datą 31.12.2021 roku (i niezależnie prowadzić postępowanie w sprawie zmiany starej decyzji) czy odmówić wygaszenia, gdyż nie zostało zakończone postępowanie o jej zmianę?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX