Czy na zleceniodawcy ciąży bezwzględny obowiązek wypłaty wynagrodzenia raz w miesiącu?
PYTANIE
JST zawarła w styczniu 2017 r. umowę o świadczenie usług audytu wewnętrznego. Zgodnie z postanowieniami zawartej umowy, wynagrodzenie dla audytora płatne ma być po przedłożeniu raportu z audytu, które mają być sporządzane raz na kwartał. Wypłata ma też nastąpić wówczas po przedstawieniu przez audytora rachunku wraz ze wskazaniem ilości przepracowanych godzin. W związku z powyższym w 2017 r. będą miesiące, w których audytor nie otrzyma w ogóle żadnego wynagrodzenia. Wiadomym jest, że aby na koniec kwartału sporządzić raport z danego zadania audytowego to przez cały kwartał audytor musi nad tym zadaniem pracować, ale wypłata wynagrodzenia po otrzymaniu raportu ma chronić JST przed ewentualnym nie sporządzeniem go (co też się zdarzało).
Czy przyjęte rozwiązanie jest zgodne z przepisami ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę?
Jeśli nie, to w jaki sposób najlepiej rozwiązać tę sytuację?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX