Czy na pracodawcy ciąży obowiązek zmiany stanowiska pracy, gdy pracownik podniesie swoje kwalifikacje?
PYTANIE
Pracownik złożył w lutym wniosek o zmianę stanowiska pracy z Asystenta na Starszego Asystenta. Swoją prośbę uzasadnił tym, że posiada wymagane kwalifikacje oraz staż - 5 lat pracy (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie kwalifikacji wymaganych na poszczególne stanowiska pracy w stacji sanitarno-epidemiologicznej). Czy pracodawca jest zobowiązany uwzględnić wniosek pracownika i przyznać awans na wyższe stanowisko pracy tylko i wyłącznie biorąc pod uwagę posiadane kwalifikacje? Czy w przypadku odmowy awansu pracodawca musi uzasadnić swoją decyzję? Czy do uzyskania awansu na wyższe stanowisko wystarczy tylko posiadanie odpowiednich kwalifikacji, czy należy również brać pod uwagę inne kwestie, np. powierzenie dodatkowych zadań pracownikowi, poniesienie kosztów pracodawcy w związku ze zmiana stanowiska (zasadne czy nie) - badania lekarskie oraz nowe pieczątki dla pracownika itp. Pracownik złożył 2 lata wcześniej wniosek o awans na stanowisko Asystenta po uzyskaniu 3-letniego stażu pracy, awans otrzymał.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX