Czy na powrót odpadu do dostawcy będzie musiał być wystawiony nowy SENT?
PYTANIE
SENT - Zwrot odpadów do dostawcy za granicę - niezgodna jakość, odmowa przyjęcia.
1. Towar zwracany jest od razu, po dostawie tym samym transportem, nie jest rozładowywany - Zamykamy SENT, zaznaczamy dostawa niezgodna i wystawiamy nowego, czy ewentualnie odpad wraca na tym samym SENT? Dostawa niezgodna tyczy się tylko odchylenia 10% w masie czy także niezgodności w jakości?
2. Towar jest rozładowany, pobierane są próbki, rozpoczyna się proces negocjacji z dostawcą, nie ma jeszcze decyzji czy odpad będzie zwracany, czy zostanie obniżona cena i odpad u nas zostanie - proces trwa dłużej niż 1 dzień roboczy, co w takim przypadku z otwartym SENT? Nie wiemy czy odpad zostanie u nas, czy będzie wracał, z przepisów wynika, że mamy 1 dzień roboczy na zamknięcie SENT.
3. Towar jest rozładowany i będzie wracał do dostawcy innym transportem w późniejszym terminie, co wpisać w momencie zamknięcia SENTA - towar niezgodny czy towar zgodny i w komentarzu wpisać, że będzie zwrot? Czy na powrót odpadu do dostawcy będzie musiał być wystawiony nowy SENT?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX